24. januar 2024

Namiko Mitarai modtager Jens Martin-prisen 2023

Jens Martin Knudsen-prisen:

Til Niels Bohr Institutets kickoff 29. januar 2024 blev prisen for Årets Underviser på Niels Bohr Institutet, Jens Martin Knudsen-prisen, tildelt til Namiko Mitarai for hendes utrolig inspirerende undervisning gennem mange år, senest i kandidatkurset ”Diffusive and Stochastic Processes” i blok 4 2023.

Namiko Mitarai modtager Jens Martin-prisen 2023

Prisen dækker undervisning i perioden blok 2 2022 – blok 1 2023.

Jens Martin Knudsen-prisen uddeles af de studerende og NBIs Undervisningsudvalg. Med prisen følger en driftsbevilling på 10.000 kr. Argumentationen for årets uddeling kan læses her:

Kære Namiko Mitarai

"Undervisningsudvalget ønsker at tildele dig Jens Martin Knudsen Prisen (Undervisningsprisen ved NBI) for dit fænomenale arbejde på instituttet gennem tiden og ikke mindst for blok 4 2023-kurset Diffusive and Stochastic Processes. Vi er klar over, at din undervisning har modtaget meget ros gennem årene.

Dine evalueringer taler for sig selv. Dine studerende roser dig for dine forelæsninger og dit undervisningsmateriale. Dine forelæsninger beskrives som underholdende og logisk strukturerede. Du bruger en blanding af programmerings- og analytiske øvelser, der giver dine studerende en bedre forståelse af teorien såvel som en bedre fysisk intuition.

Din passion for undervisning skinner igennem til dine studerende og skaber et fantastisk læringsmiljø. Din entusiasme for dit kursus er smitsom, og som en af dine studerende sagde: "Selv den mest komplekse matematik bliver meget klarere og lidt sjovere, når det bliver forklaret af hende".

Endelig takker vi dig for at være en fantastisk lærer, en motiverende underviser og frem for alt venlig og engagerende over for dine studerende. Som en af dem sagde: "Namiko er en af de rareste og bedste undervisere, jeg nogensinde har haft".

Tak for alt dit arbejde. Det er en glæde og en ære at have dig som en del af vores institut.”