28. april 2023

Instruktorpris til velforberedt og højt rost kandidatstuderende

INSTRUKTORPRISEN:

Peter Andresen modtager Niels Bohr Institutets Instruktorpris for blok 1+2

Fysikstuderende Peter Andresen
Prisen går denne gang til fysikstuderende Peter Andresen, der har undervist i kurserne Elektromagnetisme (EM1) og Inverse Problems i blok 1 og 2 2022.

Det er tolvte gang prisen for bedste instruktor på Niels Bohr Instituttet uddeles. Det sker traditionen tro to gange om året for henholdsvis blok 3+4+5 og blok 1+2. Prisen er indstiftet af undervisningsudvalget på opfordring af Fysisk Fagråd. Formålet med prisen er at fremhæve specielt inspirerende undervisning, både overfor kommende instruktorer og for de studerende, der gennem deres kursusevaluering har været med til at indstille modtageren.

I studenterevalueringerne blev det især fremhævet hvor velforberedt Peter altid er til sin undervisning, med en klar plan som ridses op i starten og summeres op til sidst. Derudover er de studerende rigtig glade for hans pædagogiske og hjælpsomme facon, som har hjulpet mange igennem svære kurser, både i disse blokke og tidligere.

Flere studerende fremhæver Peter som den bedste instruktor de har haft og/eller som den væsentligste grund til, at de klarer sig igennem kurserne.

Prisen blev uddelt og fejret torsdag d. 27. april på H. C. Ørsted Institutet.