AFHOLDT 2024: International Day of Girls and Women in Science den 8. februar 2024 på Niels Bohr Institutet

Dette arrangement henvender sig til elever i gymnasieskolen, som gerne vil opleve kvindelige rollemodeller indenfor fysik.

Vi forventer at afholde dette igen i 2025, så hold øje med opdateringer, hvis du er interesseret.

Du kommer til at høre om noget af den nyeste forskning indenfor astrofysik, klimafysik, biofysik og materialefysik, og om hvordan det er at studere på universitetet.

Der vil være oplæg og workshops med kvindelige forskere og studerende. Alle elever uanset køn og kønsidentitet er velkomne.

Dagen er tilrettelagt så elever, der er i gang med at tage fysik på B-niveau eller højere kan følge med.

Foreløbigt program:

9.00-11.30: besøg i 3 forskningsgrupper i mindre hold (astrofysik, kvanteoptik og klimafysik)

11.30-12.30: frokost og gåtur

12.30-15.00: workshop om materialefysik og medicin

15.00-15.30: snak med de fysikstuderende

15.30-16.00: oplæg med professor Anja C. Andersen

I løbet af dagen følger vores værter, som er fysikstuderende, med jer rundt.

Tilmeldingen kan både foretages af din fysiklærer eller af dig selv. På selve dagen forventer vi ikke at lærerne er til stede.
Arrangementet har kun 30 pladser, så vi forbeholder os ret til at afvise tilmeldinger, hvis der kommer for mange.

Spørgsmål omkring arrangementet eller ønsker om at komme på venteliste kan sendes til Stine Stenfatt West west@nbi.ku.dk

Felter markeret med * skal udfyldes.