7. februar 2022

Julius Bier Kirkegaard modtager Jens Martin-prisen 2021

Jens Martin Prisen:

Til Niels Bohr Institutets underviser-workshop 4. februar 2022 blev prisen for Årets Underviser på Niels Bohr Institutet, Jens Martin Knudsen-prisen, tildelt til Julius Bier Kirkegaard for hans store indsats på bachelorkurset ”Numerical Methods in Physics”, og især for hans store engagement sætte sit personlige præg på dette sommerkursus allerede første gang han har undervist det.

Julius Bier Kirkegaard
Julius Bier Kirkegaard modtager Jens Martin Knudsen-prisen for bachelorkurset ”Numerical Methods in Physics”.

Prisen dækker undervisning i perioden blok 2 2020 – blok 1 2021.

Jens Martin Knudsen-prisen uddeles af de studerende med støtte fra NBIs Undervisningsudvalg. Med prisen følger en driftsbevilling på 10.000 kr.

Argumentationen for årets uddeling kan læses her:

”NBIs Undervisningsudvalg tildeler dig Jens Martin Knudsen-prisen for dit fænomenale arbejde i blok 5-kurset ”Numerical Methods in Physics”.

Et vigtigt aspekt af en god underviser er inspirerende engagement, hvilket du tydeligt viser i din undervisning. De studerende er meget glade for at din undervisning foregår i et tempo hvor fokus er på læringsudbyttet frem for på at skynde sig gennem et fast pensum.

Dine studerende omtaler dig som den mest jordnære underviser de har oplevet, og som en der altid er villig til, klar og i stand til at hjælpe. Adskillige studerende nævner i deres evaluering at du er den bedste underviser, de har set på KU, hvilket tydeligt viser hvilken entusiasme, du inspirerer blandt de studerende.

Fantastisk gennemført og en sand ildsjæl!”