26. oktober 2017

For første gang: Instruktorprisen uddeles til studerende på Niels Bohr Institutet

Instruktorprisen:

Johannes Mønsted Sørensen er den første modtager af Niels Bohr Institutets Instruktorpris for blok 3+4

Kim Splittorff og Johannes Mønsted Sørensen med instruktorpris-pokalen

Johannes Mønsted Sørensen sammen med Kim Splittorff, viseinstitutleder for undervisning på Niels Bohr Institutet.

For første gang uddeles prisen for bedste instruktor på Niels Bohr Institutet. Det er tanken, at prisen fremover skal uddeles to gange om året for henholdsvis blok 3+4 og blok 5+1+2. Prisen er indstiftet af undervisningsudvalget på opfordring af Fysisk Fagråd. Formålet med prisen er at fremhæve specielt inspirerende undervisning, både overfor kommende instruktorer og for de studerende, der gennem deres kursusevaluering har været med til at indstille modtageren.

Prisen går denne gang til Johannes Mønsted Sørensen, som har været instruktor adskillige gange, og især i kurset Kvantemekanik 2 i blok 3 i 2017 fik han rigtig stor ros af både sine studerende og den kursusansvarlige. Johannes fremhæves bl.a. for at være en rigtig dygtig formidler, der er i stand til at møde de studerende hvor de er, og for at give god konstruktiv feedback og for sin imødekommende undervisningsstil.

Prisen blev uddelt torsdag d. 26. oktober af Viceinstitutleder for Undervisning, Kim Splittorff. I forbindelse med prisoverrækkelsen holdt Johannes et oplæg omkring undervisning, og der var efterfølgende reception.